Zpráva o činnosti SVJ za rok 2018
Vážení spolubydlící, předkládám Vám zprávu o činnosti za II. až III.Q roku 2018 a prvních třech měsíců roku 2019.
Výbor po celou dobu od posledního shromáždění pracoval ve stejném složení, jako v období předcházejícím. Jsme rádi, že pí. Haladová vyslyšela naše přání a zúčastňuje se pravidelných výborových schůzí. Patří jí za to velké poděkování, protože teď má každý objekt svého zástupce ve výboru.
Na výroční schůzi v roce 2018 jsme si odsouhlasili a dali do plánu tyto práce:
popis prací | |
výměna bytových vodoměrů SV a TV | provedeno |
rozvod kabelů UPC po domech k jednotlivým bytům | provedeno |
pravidelné revize | provedeno |
oprava dveří do garáží v obj. 500 | provedeno |
Drobné stavební práce (oprava obkladů a vnitřních omítek na A, vyčištění dlažby na terase C, oprava sloupku v oplocení) | provedeno |
Mimo tyto práce, které byly řádně naplánovány, jsme nechali provést změnu příjmu televizního signálu na DVBT2, přestože by ke změně signálu mělo dojít až v letošním roce. Vedla nás k tomu volná kapacita našeho „dvorního servismana“ ing. Šedivého.
V loňském roce také byly dokončena venkovní kabelové rozvody firmou UPC. Na své náklady provedly i páteřní rozvody na chodbách všech objektů až ke vchodovým dveřím do jednotlivých bytových jednotek. Ostatní práce si potom hradí majitelé. Ke konci loňského roku využilo služeb UPC osm majitelů.
Loňský rok byl také celým prvním kalendářním rokem, kdy fy KOMTERM provozovala naší plynovou kotelnu. Podle našeho názoru probíhala veškerá činnost této firmy k naprosté spokojenosti. Myslím, že i Vy sami poznáte na vyúčtování záloh na topení, že opět došlo ke snížení nákladů na provoz plynové kotelny. Fy KOMTERM zajistila veškeré požadované revize nutné k činnosti plynové kotelny. Náklady jsou zahrnuté v celkových nákladech provozu kotelny.
Jistě si pamatujete, že na minulé výroční schůzi jsme Vás informovali, že bude nutné uvažovat o nové technologii plynové kotelny. A to proto, že životnost kotelen se počítá na cca 15 let a protože naše kotelna je z roku 2002, tak již přesluhuje. Nejde nám tak o vlastní kotle, ale spíš o výrobu teplé vody, protože výrobník vody URANUS již skutečně dosluhuje. S fy KOMTERM jsme dohodli, že v letním období bude provedena oprava, ale o tom až v části plánovaných prací na další období. Proběhlo několik jednání s projektanty ÚT nad koncepcí nové kotelny. Zvažují, kolik kotlů by bylo optimální dodat, aby topení bylo co nejúčinnější. Na své náklady KOMTERM ještě dodá do PS v objektu B aktivní automatickou jednotku, která bude samostatně ovládat topení na AB a nebude závislá na jednotce umístěné v kotelně C.
Jistě sledujete vývoj cen energií na trhu. Na loňský rok se nám podařilo domluvit s Pražskými plynárnami cenu za M3 zemní plynu takovou, že tuto cenu neměla ani společnost KOMTERM. Přestože jsme na letošní rok dostali opět nadstandardní cenu, došlo ke zvýšení o 18%. S pí. Maškovou jsme řešili i variantu, že upravíme předpis nájemného. Ale podle všech propočtů absolvujeme letošní rok bez úprav. Tedy pokud nedojde k nějakým problémům s technologií. Ale o tom až zase v dalším bodě programu dnešní schůze.
V rozúčtování máte na zadní straně od TECHEMu uvedeno na kolik % topíte. Jenom pro zopakování – kdo topí málo a myslí, že ušetří, tak se mu započítává maximální úspora ve výši 20% ( takových jsou 3, v roce 2017 bylo 7). Naopak takových, které mají spotřebu vyšší než + 40% je 7, v roce 2017 bylo 6 bj.
Opět bych rád poděkoval vám, vlastníkům bytových jednotek a garážových stání, za velice uspokojivou platební morálku. Pokud dojde v průběhu roku k nějakým změnám, prosíme nahlaste je. Týká se to zejména počtu osob v bj. nebo změny mailové adresy. Stejně tak, je-li nějaká změna, která bude mít dopad do katastru nemovitostí.
V květnu 2018 vstoupila v platnost směrnice GDPR což je nařízení Evropského parlament a Rady EU o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů. I my jsme takovou směrnici zpracovali a je k dispozici v kanceláři SVJ.
Osobní údaje, vedené v Kartotéce, jsou údaje ze zákona a nemusí být k jejich užití dáván váš souhlas.
Osobní údaje, k uzavírání smluv, zajišťující chod a údržbu objektů SVJ jsou údaje, ke kterým bude třeba souhlasu obou partnerů.
V březnu 2019 proběhla v našem SVJ kontrola VZP na provedené platby za zdravotní a sociální péči a to za období od 2014 do února 2019. Závěr – vše v pořádku, přeplatek ve výši 1,- Kč. Děkujeme pí. Maškové ……
Tak jako každý rok i v roce 2018 proběhla preventivní kontrola hasičů v našich objektech a garážích. Mimo drobných nedostatků (nefunkční jeden ks nouzového svítidla v garáži, kličky na oknech), bylo znovu uvedeno v zápise, že na únikových cestách v jednotlivých objektech jsou umístěny hořlavé předměty (botníky a ostatní prvky z hořlavého materiálu). Majitelům bj, kterých se to týká jsme zaslali dopis se žádostí o odstranění těchto předmětů. Těm, kteří odstranili, výbor děkuje za pochopení. Ti, kteří dosud ponechávají na chodbách tyto předměty, hrozí reálné nebezpečí, že v případě kontroly budou sankce ze strany hasičů uplatňovány na nich.