Přivítání na dnešní schůzi.
Pozvánky byly včas vyvěšeny na všech objektech a v garáži a zaslány na
emailové adresy (kde byly známy)
Program dnešní schůze:
viz samostatný dokument.
1/Volba komisí:
- Skrutátor a zapisovatel: Hruška Vladislav
- Ověřovatel zápisu: Hora, hájek
2/ Zpráva o činnosti
Vážení spolubydlící, předkládám Vám zprávu o činnosti za II. až III.Q roku 2017 a prvních třech měsíců roku 2018.
Jak uvedeno v pozvánce, součástí dnešní výroční schůze je i výplata likvidačních zůstatků BD Lumiérů 500 v likvidaci. Peníze Vám budou vyplaceny hotově po skončení schůze. Současně všichni obdrží vyúčtování za rok 2017
Výbor po celou dobu od posledního shromáždění pracoval ve stejném složení, jako v období předcházejícím.
Na výroční schůzi v roce 2017 jsme si odsouhlasili a dali do plánu tyto práce:
- oprava omítek v garáži a venkovní práce po havárii vody na objektu C – provedeno
- oprava vrátek v oplocení na B – provedeno – částečně
- dveře do garáží – provedeno
- nátěry parapetních plechů – z valné části provedeno, zbytek v letošním roce. Majitelé, kterých se to bude týkat budou včas vyrozuměny.
- sadové úpravy kolem objektů – provedeno
- pravidelné revize – provedeno
Zůstává ještě podat informaci o kabelech UPC. Stavební povolení na pokládku kabelů v naší ulici bylo vydáno a firma začala pokládat kabely. Pro případ, že se dohodneme a necháme v objektech zhotovit páteřní rozvody, nechali jsme položit chráničku do obj.A, aby se nemusela rozebírat nově položená zámková dlažba. To pro obj.A+B. pro C by byl koncový rozvaděč umístěn v garáži se vstupem v místě prostupu zemního plynu do prostoru garáží.
Znovu opakuji, že veškeré práce, které by se realizovali v objektech by hradila fy UPC (až nad vchodové dveře do jednotlivých bj). Ostatní práce, tj zavedení signálu do bj, rozvody v bj si hradí každý majitel bj sám. Ale také nemusí, kabel bude ukončen nad vchodovými dveřmi. Po chodbě by se rozvody vedly v plastových chráničkách. Na dnešní výroční schůzi jsme pozvali zástupci fy UPC /p.Tomčala a p.Dastych/, kteří Vám řeknou všechny bližší údaje. Shromáždění potom rozhodne hlasováním, zda přistoupíme na nabídku fy UPC. Připomínám, že podle Čl. VI našich stanov je potřeba k tomuto schválení nejméně tříčtvrtinové většiny všech členů společenství
Jak jste byli průběžně informovány v zápisech z výborových schůzí SVJ, došlo od letošního roku ke změně v topení a ve výrobě TUV. Od června 2017 probíhalo výběrové řízení na výběr fy, která by zabezpečovala provoz naší plynové kotelny. Proč vůbec k této změně došlo? Naše kotelna je z roku 2002. Všichni, kteří se pohybují v této činnosti nám říkají, že životnost plynových kotelen je počítána na 15 let. Jsme již tedy za zenitem. Nechtěli jsme, a ani nechceme, technologii kotelny hned vyměňovat. Všechny společnosti, které se výběrového řízení zúčastnily tvrdí, že ještě vydrží, ale nikdo neřekne kolik a co. Přistoupili jsme tedy k tomu, že jsme vybírali firmu, která by ještě nějakou dobu (po životnost technologie) kotelnu provozovala a tak se nejlépe dostala do obrazu. Všechny společnosti, které šly do VŘ nabízely prakticky stejné podmínky. Měřítkem pro nás byla nejen výše finančních prostředků, kterou předpokládáme nám tato změna přinese, ale i schopnost a rychlost reagovat na naše podněty, a samozřejmě na změny nebo na případné poruchy v systému topení. V neposlední řadě i možnost vyhotovit nejen PD, ale provést nebo zajistit vlastní rekonstrukci. Všechny společnosti, které šly do VŘ nabízely prakticky stejné podmínky. Byla vybrána fy KOMTERM, která stejným způsobem realizuje topení a výrobu TUV v celkem 350 kotelnách po celé ČR. Pokud budete chtít znát detaily, p.Schlumperger je k dispozici.
Obdržíte vyúčtování zálohových plateb za loňský rok. V oblasti topení a výroby TV oproti vyúčtování roku 2016 došlo znovu ke snížení nákladů na topení a výrobu TUV. Je to zapříčiněno zejména tím, že došlo k podstatnému snížení ceny M3 zemního plynu (o 23%) oproti roku předcházejícímu.
V rozúčtování máte na zadní straně od TECHEMu uvedeno na kolik % topíte. Jenom pro zopakování – kdo topí málo a myslí, že ušetří, tak se mu započítává maximální úspora ve výši 20% ( takových je u nás celkem 9 bj). Naopak 6 bj je takových, které mají spotřebu vyšší než + 50%. Nejvíce 73,5% + (odchylky od průměrné spotřeby v topném období).
Technologie, kterou máme namontovanou od fy TECHEM nám umožňuje průběžně sledovat spotřeby jak na vodoměrech, tak na indikátorech spotřeby tepla v jednotlivých bj. Kdo bude chtít znát průběžné hodnoty, p.Schlumperger rád sdělí.
Rád bych poděkoval za velice uspokojivou platební morálku vlastníků jednotek. To, že v saldu je někdy rozdíl u některých bj je zapříčiněno různými termíny trvalých platebních příkazů. Bude-li někdo měnit, tak platby k datu 15. dne v měsíci. Jenom prosíme, mějte všichni založený účet. Je to pro naší paní účetní jednodušší.
Znovu prosíme. Je-li nějaká změna, která má dopad do katastru nemovitostí, prosíme nahlásit.
Určitě víte, že od nového roku je změna v možnosti prodeje garážového stání. Bude-li chtít někdo prodat garážové stání, musí nejdříve nabídnout ostatním garážistům. To platí samozřejmě i v případě, že prodává bj s garáží. Tato úprava vychází ze zákona.
Nahlásit změny v počtu osob v bj.
Výzva k volbě náhradníků do výboru SVJ, jak nám umožňují naše stanovy.
Další bod o kterém se chci zmínit je GDPR, což je přeloženo Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů. O co jde? Od 25.5. musí všechny instituce a právnické subjekty zařídit, aby nedocházelo k zneužití osobních údajů svých zaměstnance nebo osob, které jsou členy organizací. Jedná se i o BD a SVJ. Ve sdělovacích prostředcích již nějakou dobu je toto poměrně diskutovaným tématem. Stejně tak i my musíme zajistit dodržování tohoto Nařízení. Proběhlo několik školení s výsledkem, že to co by se mělo týkat BD a SVJ možná dozná nějakých změn, ale spíš kosmetických než faktických. My na tom již nějakou dobu pracujeme, ale čekáme na ještě na nějaké konkrétnější informace od SČMBD.
Nicméně je naší povinností vypracovat směrnici pro naše SVJ. Právě hlavně směrnice bude předmětem kontroly, na vlastní zabezpečení údajů. Máme jí v hrubých obrysech hotovou a čekáme právě na ty poslední informace. Chceme Vás všechny ujistit, že s údaji budeme zacházet velice obezřetně.
Osobní údaje, vedené v Kartotéce, jsou údaje ze zákona a nemusí k nim být souhlas. Toto je třeba, abyste vzali na vědomí.
Osobní údaje, k uzavírání smluv, zajišťující chod a údržbu objektů SVJ jsou údaje, ke kterým bude třeba souhlas obou partnerů.
Všechny osobní údaje však podléhají ochraně a my musíme vypracovat výše zmíněnou směrnici.
Jako informace. Na podzim byli na pravidelné kontrole hasiči. Z prohlídky všech čtyřech objektů a z garáží pořídili zápis. U objektů se konstatuje, že v únikových cestách jsou hořlavé předměty, které je nutné ihned odstranit. Jestli si vzpomínáte, tak to bylo v zápisu z jednání výboru ze září 2017. Pokud následná kontrola zjistí, že se tak nestalo a bude uplatněno vůči SVJ pokuta, tato pokuta bude okamžitě promítnuta do zálohových plateb těch majitelů, u kterých tento nedostatek byl zjištěn. Prosím dát do zápisu.
5)Co týče prací na letošní rok, musíme vyměnit vodoměry a to jak na SV, tak na TV. Podle nabídky od fy TECHEM je celková cena ve výši 57 800,- Kč . Práce budou probíhat (předpokládáme) někdy v září a včas upozorníme. Nebude to nijak složité, bude to bez bourání, protože dojde jenom k výměně vlastní číselníky. Měřiče se musí vyměňovat každých pět let. Jinak nemáme v plánu nic a ani od majitelů bj jsme nedostali žádný návrh. Konstatuji tedy, že budou realizovány pouze potřebné revize (které nejsou součástí provozu v kotelně, protože ty zajišťuje fy KOMTER), jako hasiči, elektro v garážích, VZT v garážích.
3)Zprávu o hospodaření přednese pí. Mašková /viz samostatný dokument/
4)Zprávu revizní komise přednese pí. Svatošová /viz samostatný dokument/
5) Změna stanov ČL.XIX, bod 1, týkající se sjednocení nájmu za terasy.
Sjednocena platba za používání teras. Návrh platby ve výši 25% plochy teras. Jedná se o 6 teras. Přesné znění bude v zápisu z dnešní schůze.
6) Návrh a odsouhlasení prací na začátek roku 2018 a začátek roku 2019
Co týče prací na letošní rok, nemáme v plánu nic a ani od majitelů bj jsme nedostali žádný návrh. Konstatuji tedy, že budou realizovány pouze potřebné revize (které nejsou součástí provozu v kotelně, protože ty zajišťuje fy KOMTER), jako hasiči, elektro v garážích, VZT v garážích. V nákladech zde bude i platby (zálohové) fy KOMTERM. Výše jsou v zápisu z dnešní schůze.
Ve druhém pololetí proběhne výměna vodoměrů na SV a TV.
7)Rozdání vyúčtování, výplata peněz
8)Diskuze
9)Závěr, poděkování za účast ….